Geplaatst: 17-05-2007 10:29
[80479] Hallo specialisten.
Wij hebben nu voor de tweede keer een Ford Focus binnen gekregen met
te veel axiale speling op de krukas. kilometerstanden rond de 125000KM.
Het probleem is dan dat de BDP sensor aanloopt tegen het vliegwiel en dan stuk gaat.
Niet alleen axiaal lager versleten,maar ook de krukas slijt in.
Volgens mij kun je dit alleen maar goed oplossen door een andere motor te monteren of krukas met lagers vervangen.
Heeft iemand dit al vaker meegemaakt?Hoe ontstaat dit?Te veel gereden met voet op koppelingspedaal?
Moet ik nu bij iedere Ford Focus (bij inruil) met deze kilometerstanden,er rekening mee gaan houden dat de motor vervangen moet worden?
Dit mag toch eigenlijk niet voorkomen bij deze kilometerstand!
Groetjes, Hugo K