Geplaatst: 03-10-2005 17:34
[39552] MG-F 1800 16V
Wagen is binnengekomen met kapot achterwiellager;bijgevolg
flink wat speling op het wiel.
Het betreffende lager had ik reeds besteld,zijnde een gewoon
symmetrisch lager SKFVKBA1452
Bij montage komt echter het volgende probleem voor:de naafflens
spant netjes in de eerste helft van het lager maar heeft speling
in de tweede helft omdat de diameter daar merkelijk kleiner is.
Ik vermoed dat dit afgesleten is doordat het lager was vastgelopen....Of kan het mogelijk dat er hier een assymetrisch
lager met twee verschillende diameters nodig is?Het oude lager is
jammergenoeg veel te vroeg in de schrootbak beland en niet meer
te vinden....