zafira 2000 DI BIJ VOLLAST MOTORLAMPJE SOLENOIDE TURBODRUK

3 reacties

Merk
Opel
Model
Zafira
Type
Onderwerp
Motorcode
2000 DTL
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-05-2007 20:39

[81027] Mijn probleem is dat bij volgas telkens de storingslamp gaat branden

Na uitlezen blijkt er een probleem op te treden met de turbodruk,let wel enkel boven de 3000 A 3500 toeren hieronder geen probleem.

Het zwarte vaatje met 3 darmpjes dat de vacuum op de wastegate regelt is vervangen (ong 150 eu)

De leidingen gecontroleerd ook de wastegate membraam is goed.

Tijdens live data onder belasting, blijkt dat eens de turbodruk over 1.4 bar gaat het probleem aanwezig is.

De vacuumpomp gedemonteerd en de piepkleine opening in het dekseltje gereinigd,de turbo slangen gekontroleerd,de hendel van de turbo zit goed vrij, kleine slangen al vervangen,drukkontaktje in inlaatspruitstuk ,lmm vervangen alles zonder resultaat.

De wagen heeft ongeveer 220.000 kms

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie ?

Ik zit effe zonder inspiratie

Peter

ps

Deze heeft geen intercooler dus dat kan het niet zijn