EGR/Automaat

5 reacties

Merk
Volvo
Model
V70
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 TDI
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-06-2007 11:30

[82254]Lampje motorstoring gaat branden en lamp van automaat gaat knipperen. Motorstoring geeft EGR werking aan en automaat-ECU magneetventiel 2e trap. EGR klep werkt wel en zit niet vast, vacuumslangen OK. Als het probleem zich voordoet, dan gaat de auto niet harder meer dan 30 km/h en slecht lopen. Bij contact uitzetten en opnieuw starten is het probleem soms weer weg. Om de storing van het motormanagement te wissen moet wel eerst de storing in de automaat gewist worden. Zelf hebben we de storing gewist en probleem bleef weg (30km gereden). Klant neemt auto mee en na 30-40km begint het weer. Soms enkele dagen geen last.
Auto komt maandag weer terug. Wie weet een oplossing.