Niet lekker lopen

33 reacties

Merk
Peugeot
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-10-2005 20:23

[39838] Bij koude motor slecht lopen inhouden/haperen 3 cilinders lopen. Warme motor hikt ie rond de 5500 toeren even en als je snel gas geeft een hapering in het begin.(dit laatste ook koud)

Nu heb ik s'avonds de plantenspuit over de kabels heen gehad en zag wat vonken her en der. Ik heb de boel vervangen (verdelerkap/rotor/kabels) maar dat maakte geen verschil. Heb nog een bobine uitgewisseld ook niet. Heb daarna de tepp erin gezet met de nodige aftakkabels en proefrittest gedaan hier kwam uit dat er een perm. storing was hoogspanning onsteking. Heb daarna het versterkermoduul gecheckt via het boekje op de aansluitingen. Gaf uiteindelijk iets meer als 0 V aan (wisselend 0,03 tot 1,9v) boekje zegt dan vervangen module. Nou doe ik dat. Niet geholpen dus, wel een wat strakker stat.

Kan een verdelerhuis ook kapot zijn of slecht werken?

Het is motronic 1.3 DKZ motor.

Hopelijk weten jullie wat.