Geplaatst: 28-06-2007 22:22
[83341]Ik heb de volgende vraag ik heb nu een aantal keren meegemaakt met de vw 1400(weet hiervan even geen mkb) en 1600 aee motoren zoals gebruikt in polo 6n en golf 3 dat deze na 100000 a 150000 km een extreem olieverbruik krijgen tot aan 1 liter op de 300 km.
Na demontage van deze motoren blijkt het probleem te zitten in ,lamme, olieschraapveren , deze kan je als je ze van de zuiger afhaald namelijk zonder problemen door de cylinder laten vallen en hebben dus geen enkele aanlegdruk meer.
Na honen en plaatsen van nieuwe veren is het probleem verholpen, mijn vraag is: is dit een bekend euvel en wordt dit door een slechte kwaliteit eerste montage olieschraapveer veroorzaakt of zit het probleem in wat anders? graag jullie reactie!