Geplaatst: 28-06-2007 22:09
[83339]Ik zit met het volgende probleem, tijdens een rit van een kleine 1000km begon de koppeling van mijn caddy sdi van 97 ineens licht te slippen.
Thuis gekomen bak gedemonteerd om de (15000km oude) koppeling te bekijken, en deze zag er nieuw uit maar was heel licht vet, vermoedelijk langs de priseaskeerring hele lichte lekkage.
Geheel schoongemaakt en ontvet licht opgestuurd en terug gemonteerd, plaat was absoluut niet met olie doordrongen.
Nieuwe keerringen geplaatst en alles in elkaar gezet, starten rijden en ja hoor weer slippen.
Ik ben er nu aan begonnen om de kabel te vervangen maar hier is aan het pedaal niet bij te komen ik heb het dashboard al los liggen en nog kan ik er niet bij.
Wat zou het probleem kunnen zijn, ik twijfel namelijk aan de zelfstellende kabel (wat ik overigens zowieso drama dingen vind) als ik de koppeling een paar keer in trap kan ik de hefboom namelijk wel naar beneden drukken.
Wat ik me ook afvraag of het normaal is dat de hefboom in normale toestand geen vrije slag heeft.
En wat betrefd de kabel, wat is de juiste methode om deze aan het pedaal los te krijgen ik wordt er namelijk licht wanhopig van, graag jullie reacties