Geplaatst: 11-12-2006 17:54
[69726] Ik heb sinds een paar maanden een 205 D Turbo in mijn bezit. Loopt als een zonnetje maar heeft het probleem dat hij niet trekt onder de 2500-3000 toeren. Bij zo'n 2700-2800 tpm komt hij los en trekt hij als een beer. Onder dat toerental is hij niet zo best thuis. Normaal gesproken zou hij een turbodruk mogen hebben van zo'n 0,8 bar maar hij heeft er zo'n 1,2, dus genoeg zou je zeggen. Ook heeft hij het probleem dat hij bij lichte belasting nogal nageld(scherpe dieselklop). Ook is hij moeilijk van de plek te krijgen bij het wegrijden je moet dan toch echt gas bijgeven om weg te komen of heel voorzichtig zijn met de koppeling. Bij koude motor is het voorgloeien en starten en lopen. Er zit een C.A.V. pomp op. De kilometerstand is 250.000 km. Ik ben zelf automonteur maar heb niet zoveel ervaring met een 205D-Turbo wel met de gewone 205 D. De diesel specialisten kunnen mij ook niet echt verder helpen. Alleen dat het misschien in de brandstofpomp kan zitten. Hopelijk kan iemand van hier mij verder helpen.
Alvast bedankt
Patrick