motorkoeling

2 reacties

Merk
Renault
Model
Espace
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-06-2005 20:03

[33604] ik heb problemen met de koelwatertemperatuur deze wordt te heet.Motor is gereviseerd (2.1 TD),nieuwe koelvloeistofpomp.Motor heeft nu 2o.oookm gelopen.Heb nu thermostaat vernieuwd,themischeschakelaar vernieuwd. Deze eerst getest in waterkoker,schakelt bij 82 en 92graden.Wanneer ik veel vermogen vraag bij vollast gaat de temperatuur van het koelwater omhoog,de ventilator komt erg laat in (stand 1) stand 2 wordt niet

bereikt waarschijnlijk door afkoeling via rijwind, koelwater wordt veel te heet temperatuur meter komt tegen het rood aan hierdoor raak ik koelvloeistof via de overdrukdop kwijt gevolg te weinig koelvloeistof tewmperatuur nog hoger waarschuwingslampje gaat branden.Bij normaal gebruik heb ik geen last maar met een caravan komt het koelwater samen met mijn partner aardig onder druk.Wie herkent het probleem ?