Abs A4

2 reacties

Merk
Audi
Model
A4
Type
Onderwerp
Motorcode
TDI 66KW
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-01-2007 21:15

[71671] Beste collega's

Ik heb een A4 waarbij de ABS lamp begint te branden wanneer je vertrekt de wagen moet dus al 7-8 km/h bollen voor de lamp brandt.Uitgelezen

met een universeel apparaat de linker en rechter sensor vooraan.Een tweede opinie van een ander ook universeel apparaat ook linker en rechter

wielsensor vooraan fout.Dus twee(dure)nieuwe sensoren geplaatst.Probleem NIET opgelost!Voor het vervangen van de sensoren eerst alles mechanisch gecontroleerd,blokken en remzuigers in de klauwen gecontroleerd op loszitten enz.Nu is het wel zo dat wanneer je start het pedaal zeer hard aanvoelt(net of de hoofdrempomp vastzit,de wagen remt dan ook niet op dat moment)en dat de abs pomp dan begint te werken.Dan gaat de lamp branden en op dat moment is alles normaal met het pedaal er kan probleemloos geremd worden maar er is geen abs werking(bij stevig doorremmen blokkeren de wielen.Een hele uitleg maar kan er me iemand op weg zetten?Weet er iemand hoe ver de sensoren van de tandkrans moeten gemonteerd worden?Dank.