afslaan tijdens intrappen koppeling

4 reacties

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Motorcode
x1.6zsr
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-04-2007 16:21

[78311] Hallo,

Wij hebben hier een astra f staan met het volgende probleem:

Auto slaat af wanneer de koppeling word ingetrapt als men b.v op een stoplicht aankomt.

Dit gebeurd alleen wanneer de auto in opwarmfase is en zowel op gas en benzine.

Het probleem doet zich 1 tot 2 keer per autorit voor.Als de auto koud is niet en ook als hij warm is is de storing weg.

Inmiddels is de stappenmotor vervangen en het complete gasklephuis gedemonteerd en gereiningd.

Ook de Egr klep is gereinigd.

Bobine inc moduul en kabels en bougies zijn vervangen.

Tempratuursensor koelvloeistof is vervangen.

Regeleenheid is vervangen.

B.d.p sensor gecontroleerd met scope en ten tijde van de storing slingert hij uit (hij blijft dus signaal afgeven)

Wie o wie heeft er nog tips?

M.v.g Tom