piep

2 reacties

Merk
Opel
Model
Movano
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-05-2005 10:57

[31294] Ik heb hier een Movano, bouwjaar 2000, S9W motor, 2,8 dTi. Tussen de 2500 en 3000 toeren komt er een piep/fluittoon onder de motorkap vandaan. De piep is niet toerental of snelheid gerelateerd. De piep is weg als je het gas loslaat, doch komt weer terug als je weer gas geeft. Er is geen piep als de auto 120 "op de brug" rijdt. Rij je 120/130 op de snelweg, heeft ie dit wel. Alleen is het dan erg lastig te controleren waar het vandaan komt. (Ik krijg niemand zo gek die bij 130 kmpu onder de kap wil liggen....) Ik heb niet het idee dat dit de turbo is, het is echt meer een piepend geluid. Iemand een idee??