Versnellingsbak-4 gasmeting

4 reacties

Merk
Citroën
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-04-2006 6:28

[53076] Heeft iemand hetvolgende wel eens meegemaakt?

Tijdens de 4 gasmeting bij de APK begint deze auto te piepen en zwaar te lopen ( de motor) als of de motor bijna vastloopt.

Motor snel uitgezet, blijkt de versnellingsbak in de derde versnelling vast te staan, terwijl de bak in vrij stond. Bak uit elkaar gehaald, blijkt de synchromesh van de derde versnelling vastgelopen te zijn op de loopring die aan het tandwiel zit.

Ra,ra,ra hoe is dit mogelijk?