Automaat schakelt soms niet op

5 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1992
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-11-2005 14:03

[41577] Golf III automaat met 1.8 motor met een probleem met deze automaat.Bij wegrijden uit stilstand gaat het opschakelen van 1 naar 2 goed.Maar het gebeurt regelmatig dat de automaat van 2 naar 3 moet opschakelen, hij dan even in de Neutraal gaat (en dan loopt het motortoerental op) en even later wel doorschakelt naar zijn 3e versnelling.

Wie heeft hier ervaring mee? Automaat overleden? Of is er nog iets aan te doen, bv afstelkabels oid?

PS auto heeft slechts 85.000 km gelopen.