Geplaatst: 03-11-2005 11:05
[41641] Ik heb een probleem met de stuurbekrachtiging bij een opel astra G 1.6 szr uit 2000. Bij het starten werkt de stuurbekrachtiging meestal niet(soms ook wel). Meestal na enkele minuten gereden te hebben begint ie weer te werken, maar kan ook wel 20 minuten of slecht 30 seconden duren. Als ie eenmaal werkt valt ie ook niet meer uit totdat de auto weer van contact afgezet wordt. Ik heb geprobeerd met een andere accu te starten maar dit leverde geen resultaat op. Niveau van stuurbekrachtigingsolie is goed. Verder het ik de 80A zekering doorgemeten en was ook goed. Heb de kabels gecontroleerd die van en naar de stuurpomp lopen maar vindt hier ook niks geks.
Ik heb het idee dat het in de elektronica zit(omdat het alleen bij starten optreedt. Of zal toch de stuurpomp kapot zijn?
Zijn er mensen die dit probleem herkennen en mensen die tips hebben om dit op te lossen?
Alvast bedankt.