2.2dti p0400, MM, maar nu een lastige!

10 reacties

Merk
Opel
Model
Omega
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-11-2005 22:13

[41615] tja, nu weet ook het niet meer:

Een 2.2dti met p0400 die, als er vermogen gevraagd wordt, na 7 seconden weer goed loopt ??

Het MM stuurt in noodloop als er weinig vermogen gevraagd wordt:

bij een constante snelheid onder 110-120km/h, daarboven geen probleem. De acceleratie (dan wordt er ook vermogen gevraagd) geeft dan ook geen problemen. Het toerental is van geen invloed: in 3e bij 80km/h gaat ie ook in noodloop.

Als het MM in noodloop is, en je vraagt vermogen door het gaspedaal in te drukken gaat na 7 seconden (na wel 25x proberen, elke keer 7sec en niet soms 4 en dan weer 10) de lamp weer uit, is de motor weer uit het noodloopprogramma en het vermogen weer terug. Ga je dan weer constant 80 rijden, gaat ie weer in noodloop, enz. Hij doet het vooral als ie warm is. Maar soms ben je de brug nog niet af en hij staat al weer in noodloop.

Wat heb ik al gedaan:

Vaccuum + potjes goed, oliepeil goed, egr gereinigd, inlaattraject goed, turbo goed, luchtmassameter goed.

Alles uitgebreid gedaan/uitgewisseld/netjes gemaakt enz.

Volgens mij kan het ook niet aan brandstofpomp en verstuivers liggen want als hij moet werken (door tegenwind bij 120km/h of er wordt vermogen gevraagd) doet ie het goed.

Ik denk aan het motorstuurapparaat, maar wie weet er echt raad met deze klacht, want ik ben een beetje ten einde raad met dit ding. Bedankt voor het meedenken,

Wallie