Geplaatst: 08-11-2005 19:33
[41995] hallo,
ik heb sinds enige tijd een w123 240D automaatje, toen ik hem kocht niets aan de hand, starten en lopen. dat starten en lopen is nu nog steeds zo, maar heb in de tussen tijd alweer 6000 kilometer gereden en heb de volgende problemen:
1: als ik de olie vuldop eraf haal dan zie je bij de kleppen niets als oliedampen, mij is geleerd dat dit via het luchtfilter af gevoerd moet worden naar de inlaat,
2: mijn voorste krukaskeerring is inmiddels verrot (tenminste hij lekt aardig als tie warm is) deze moet vervangen worden, zijn hier nog tips voor of over
3: en over het olieverbruik, ik moet er regelmatig olie bijdoen hoeveel is normaal, volgens mij (heb het niet precies opgenomen) moet ik er ongeveer 1 liter op 1000 kilometer bij doen.
HEBBEN DEZE PROBLEMEN RELATIE MET ELKAAR?????????
wat ik dus denk is dat er in het carter een overdruk heerst waardoor hij de keerring beschadigd heeft. dit heeft als oorzaak dat de zuigerveren versleten zijn KAN DIT???
en verdere vragen zijn welkom en probeer ze zo spoedig mogelijk te beantwoorden!!!!