Verhoogde oliedruk, waardoor de hydraulische stoters worden opgedrukt

15 reacties

Merk
Seat
Model
Cordoba
Type
Onderwerp
Motorcode
ASV 1.9 TDI
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-12-2007 12:35

[94194]Zoals de titel omschrijft heb ik geconstateerd dat de oliedruk varieerd tussen de 4,5 en 6 bar.

Het oliedruksignaal in het dashboard signaleert dit tevens door lampje en signaal.

Tot op heden oliepomp en oliefilterhuis vervangen. In beide onderdelen zit een overdrukventiel.

Deze vervangingen hebben niet tot enige verbetering geleid.

Ook is er een intensief reiniging in de motorolie toegepast. Ook dit zonder resultaat.

Wie heeft er een oplossing?