Geplaatst: 10-06-2006 14:32
Wij hebben een audi a4 met een AWX motor (1.9 tdi PD) staan die vooral stationair onregelmatig loopt. Als je er gewoon mee rijdt lijkt er niets mee aan de hand. De kabelboom, injectoren en opvoerpomp zijn al vervangen en/of gecontroleerd. uitlezen geeft ook geen foutmeldingen. Ik zit te denken aan het massavliegwiel. Maar het is nog alwat om de bak maar "op de gok" even los te halen.
Wat mag/moet trouwens de druk van de opvoerpomp zijn als de motor stationair loopt. Ik weet dat het bij 1500rpm minimaal 3.5 bar moet zijn? stationair zit hij nu onder deze druk.
Ik heb verhalen gehoord van een gebroken klepveer maar dan zou het probleem eerder bij een hoger toerental problemen gaan geven lijkt mij.