Geplaatst: 02-03-2006 16:41
Heb het volgende probleem.
Volvo V40 1.9td met Lucas pomp komt binnen met de klacht dat de motor flink nagelt. Distributiesnaar ooit versprongen met flinke schade tot gevolg. Alles ergens anders gerepareerd maar sindsdien nagelt de motor enorm. Rijdt op zich niet verkeerd maar storingslamp brand wel. Nu heb ik de distributiesnaar verwijderd om de timing te controleren. Het vreemde echter is dat de poelie van de inspuitpomp (Lucas) zonder weerstand met de hand te draaien is. Wel hoor ik een rammelend geluid in de pomp. Lijkt mij niet normaal maar snap niet dat als dit niet zo hoort, de auto toch start en rijdt (wel met hard nagelen dan) Is dit inderdaad normaal en moet ik verder kijken of zit het probleem gewoon in de pomp?