Boco boordcomputer

11 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Caddy
Type
Onderwerp
Motorcode
105pk TDI
Eerste inschrijving
januari 2007
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-04-2007 20:31

[79334] Ik heb meer een technische vraag dan een probleem.

Bij TNT-post zijn alle auto's zijn uitgerust met een zogenaamde boco (boordcomputer) om het rijgedrag van de bestuurder te registreren. Hiervoor dien je je als bestuurder aan te melden met een soort button welke je op een kastje drukt. Zonder deze button start de auto niet. Maar hoe werkt dit?? toen ik even snel keek zag ik draden van het zwarte kastje Naar de uitleesstekker en naar de de kabelboom naar het contactslot gaan. Hoe wordt er nou voorkomen dat de auto start zonder in te klokken. De overige signalen remmen/acceleratie/toeren e.d. worden neem ik aan van de orginele ecu afgetapt...

Wie weet hoet dit zit??

Groet,

Tim