Geplaatst: 28-04-2007 20:31
[79334] Ik heb meer een technische vraag dan een probleem.
Bij TNT-post zijn alle auto's zijn uitgerust met een zogenaamde boco (boordcomputer) om het rijgedrag van de bestuurder te registreren. Hiervoor dien je je als bestuurder aan te melden met een soort button welke je op een kastje drukt. Zonder deze button start de auto niet. Maar hoe werkt dit?? toen ik even snel keek zag ik draden van het zwarte kastje Naar de uitleesstekker en naar de de kabelboom naar het contactslot gaan. Hoe wordt er nou voorkomen dat de auto start zonder in te klokken. De overige signalen remmen/acceleratie/toeren e.d. worden neem ik aan van de orginele ecu afgetapt...
Wie weet hoet dit zit??
Groet,
Tim