Geplaatst: 24-06-2006 18:48
[58776] Geachte heren.
Ik heb een probleempje met bovenstaande auto, deze loopt ten eerste iets te hoog stationair, en dit zou een gevolg kunnen zijn van de eigenlijke storing, namelijk dat de motor na even doortrekken stationair niet regelmatig loopt.
De auto is niet voorzien van een toerentellen, maar op het gehoor juttert hij iets tussen de 2000 en 2500 toeren op en neer. Dit gaat niet geleidelijk, maar het is net of je met het gaspedaal aan het spelen bent. elke keer 1 sec op, 1 sec af ( ongeveer dan).
Resultaat van het onderzoek( Helaas heb ik geen scope tot beschikking), is dat de brandstofinjectie telkens een onderbreking vertoont ( sproeibeeld op de gasklep), hierna heb ik als eerste de gasklepsensor losgetrokken, en waarempel, het ding bleef netjes stationair lopen( nog wel wat hoog naar mijn zin), totdat ik de stekker weer terugstak, en het jutteren vrolijk verderging.
Mijn conclusie, gasklepsensor vuil/kapot/versleten/ingebrand whatever.
Zijn hier nog andere conclusies te trekken, of is vervangen van deze sensor de enige juiste remedie.
Met vriendelijke groeten
Marcel