niet lopen transit

5 reacties

Opgelost

Merk
Ford
Model
Transit
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
80 pk
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-07-2007 17:45

Klant komt hier met transit welke van het ene op het andere monent aan het roken is geslagen. Blauwe rook en een onverbrande diesellucht uit de uitlaat. Motor loost ook stationair wat onregelmatig, pakt echter wel goed op en loopt verder ook topsnelheid (motor heeft 125000 km gelopen).
Klant moet nog iets ophalen met de auto, en wil hem daarna hier laten staan.
De klant heeft 15 km gereden, de auto uitgezet, maar hij wil nu niet meer starten.
Heb een verstuiverleiding losgehad, en daar komt wel wat diesel, is er een handige manier om de pomp te testen, en heeft iemand ervaring met het stukgaan van deze (Bosch)pompen.
Wij doen hier eigenlijk geen diesels, daarom ook niet echt veel ervaring met deze motoren.

Ik vind het zo vreemd dat de auto eerst wat slecht liep, en dan ineens niet meer wil lopen.

Groeten,

Erik.