zafira 2,0DTI op hol geslagen

15 reacties

Merk
Opel
Model
Zafira
Type
Onderwerp
Motorcode
2,0 DTI
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-02-2007 8:48

[74768] hallo,

Deze week grote problemen gehad.

Opel zafira 2,0 DTI was op hol geslagen.

Bleek dat diesel bovenop olie stond in carter.

Na de verstuivers eruit gehaald te hebben , bleek dat 1 van de verstuivers gebarsten was! MAAAr niet de naald was gebarsten, maar wel het verstuiverlichaam bovenaan, net onder de toevoer. Het betreft hier de 2-traps verstuivers 0 432 193 688 (221bar en 350 bar)

Ik werk in een revisiebedrijf als dieselist, maar deze had ik nog nooit eerder tegengekomen met een barst!!!

Nu, verstuiver vervangen, nieuwe dichtingen, nieuwe olie en filters (olie, diesel en lucht)

Motor opnieuw gestart.

Prima op ralenti.

Na 15 minuutjes wat gas beginnen geven....en dan... WEER OP HOL!!!

Iemand dit probleem ook al meegemaakt??

Ik denk dat er misschien nog olie in de intercooler zat, en hij dit heeft opgegeten toen is begon gas te geven.

Iemand ervaring hiermee?

Bij de opelgarages in de omtrek (regio Brugge) heeft niemand dit ooit meegemaakt.

Groeten,

Andy