Geplaatst: 15-11-2004 14:59
[20766] Beste collega's wij hebben op dit moment een polo 1.9 SDI 47kw uit 1999 staan.Heel soms slaat deze auto koud en warm slecht aan en als hij dan wel aanslaat slaat hij soms even later weer af.(BRANDSTOFPROBLEEM??) Soms doet de auto het een maand goed en dan is het weer foute boel.
Dit is een stukje, van een collega met een gelijk probleem. waar uit eindelijk de motorkabelboom van vervangen is.
(Eerst hebben wij sleutelring vervangen +starter na laten kijken. Brandstofaansluitingen zijn z.g.m gecontr. +brandstoffilter vervangen.Soms doet de auto het een maand goed en dan is het weer foute boel.
Heeft de motor wel de neiging tot aanslaan of helemaal niet?.Een ECU van een diesel in de volkswagen groep wordt gevoed door een VOEDINGSRELAIS,deze gaan nog weleens stuk!.Klachten zijn dan,- motor wil niet aanslaan,- motor slaat af tijdens het rijden.Kijk bij de relaiskast en zoek naar een relais waar het nummer 109 op staat en vervang deze.Succes!
wij hebben hetzelfde gehad bij een '99 polo relais vervangen en nog steeds hetzelde probleem. uiteindelijk hebben we de complete motorkabelboom vervangen. er schijnt hier een schrijven van te zijn bij de vw dealer sukses ermee.)
Ook hier wordt er aan gegeven dat de motorkabelboom vervangen moet worden. (Er ligt een schrijve bij vw hiervan)
Zijn er collegas die dit probleem ook nog gehad hebben en de oorzaak hebben kunnnen vinden, wat er in de kabelboom mis was.