Geplaatst: 05-04-2005 21:07
[29270] Hoi, ik heb sinds een paar maanden een corsa gsi. De auto rijd lekker alleen het olieverbruik was altijd al een probleem.
Ik heb nu laatst een potje forte gas treatment in mijn auto gedaan en nu is het olieverbruik gestegen van 1 op 2000 naar 1 op 500!!
Ook blijft het olielampje na het starten zeker 4 sec. branden. Als ik de vuldop eraf haal en ik start de motor duurt het zeker 7sec voordat ik ook echt olie in de kop zie komen.
Ik denk dat het verbruik door de olieschraapveren komt, maar heeft iemand nog meer ideeen?
Als dit het geval is dan haal ik de hele motor uitelkaar en gaat hij in de revisie.
Weet iemand toevallig of ik de oliepomp zo kan reviseren of moet dan de krukas er uit? De auto heeft 130d km gelopen
Alvast bedankt Roel