Knallen uit de uitlaat tijdens starten, slaat niet aan.

12 reacties

Merk
BMW
Model
3-serie
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1992
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-04-2005 13:59

[30409] Hallo,

Het probleem is als je start (325i '92) er alleen knallen uit de uitlaat komen, maar de motor slaat niet aan. Compressie, brandstofvoorziening en vonk zijn goed. BDPsensor en NPsensor zijn goed(scope). ECU is ook goed. Primaire weerstand bobine 1ohm, secundaire weerstand oneindig(alle6). Vonk is wel krachtig tijdens starten (trekt minimaal 10mm). Hij vonkt ook op tijd. Getest door met contact aan aan de krukaspoelie te draaien en met het kleppendeksel eraf gekeken naar tijdstip. Ik vermoed toch dat de bobines kapot zijn, oneindige weerstand klopt niet want dit zou 8,25k-ohm moeten zijn. Maar ik vind het vreemd dat ze alle 6 dezelfde waarde hebben, en toch een krachtige vonk hebben. Is er iemand die dit probleem kent?