Geplaatst: 27-09-2007 19:40
[89365]Heden een Mercedes W124-200Diesel binnengekregen met een vreemd probleem :
Motor draait enorm onregelmatig, de antenne op de achtervleugel zwiept ervan.
De uitlaat stoot een onverbrande dieseldamp uit(lichtblauw, géén oliegeur).
Je zou zweren dat minstens één of meerdere cilinders absoluut géén compressie hebben.
Compressie van alle 4 de cilinders opgemeten : allen tussen 25 en 32 bar.
Krukas valt moeilijk op z'n BDP te zetten daar aanwijzer die normaal gezien op motorblok staat ontbreekt.
De nokkenas op z'n merkteken gezet en krukas staat volgens schatting +-10° na BDP.
Brandstofpomp met origineel mercedes-caliber vastgezet : 15° na BDP.
Brandstofleiding van brandstofpomp naar verstuivers ok.
Iemand al gelijk probleem voorgehad? Zagen we reeds wat over het hoofd? We weten het net even niet meer... .
mvg
Stefan