Wel starten , niet aanslaan

9 reacties

Merk
Toyota
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-07-2005 17:11

[34950] Goedendag ,

Probleempje met een Toyota avensis 2.0 liter met een d kenteken (1999)

Probleem is , wel starten , niet aanslaan .

Geen vonk , geen aansturing benzine-pomp .

Alle zekeringen gecontroleerd , allen zijn heel .

Relais motorruimte uitgewisseld , haalt niets uit .

alle sleutels zijn aanwezig , twee zwarte en een grijze (dit schijnt van belang te wezen ivm startblokkering)

Bij contact aan gaan er geen storingslampjes aan en/of knipperen .

Heb op advies van een toyotadealer al het contact meer dan 30 minuten aangelaten ivm opnieuw inlezen ? , blijkt de procedure te zijn , haalt niet het gewenste resultaat.

Ik ben geen toyotadealer heb daarom geen diagnose apparatuur van toyota .

De klacht is ontstaan na leeglopen van de accu .. de accu heeft ongeveer een week of 5-6 leeg gestaan .

Wie kan mij verder helpen of heeft een idee betreffende dit probleem .

Zit er ergens een crashsensor verstopt welke ik nog niet gevonden heb tijdens de graafwerkzaamheden ? of zit er ergens een relais verstopt ?

Ik ben bang dat uitlezen op dit moment geen zin heeft daar ik denk dat de zelfde voedeing welke de relais benzinepomp en eventueel ontstekings units ook op de Rekeneenheid inspuiting uitkomt .. een zogenaamde "navoedingsrelais"

Als ik de storing vertaal naar een soortgelijk probleem met een renault (waar ik dagelijks aan werk) , lijkt dat logisch .

Ik hoop dat iemand wat meer weet ,

groet Jasper