misfire en suizen gasklep

9 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo IV
Onderwerp
Foutcodes, Motor
Motorcode
1.2 AZQ
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 06-05-2005 10:01

Bobine's hebben weinig met klacht 2 te maken van het intrappen van het gas en niet reageren.

De hallgever voor de onsteking zit als ik me niet vergis aan de nokkenas van deze motor. Wanneer de distributietiming verlopen is denkt de computer nog steeds dat ie alles goed doet, maar mist middels de klopsensors zo af en toe een verbranding (misfire!!) Krijgt de bobine de schuld van, ik heb hem toch ontstoken en zie geen ontbranding is het motto van het ding.

Testen???

Even een kerfje met witte verf op de krukaspoelie zetten bij het BDP van cilinder 1, De staafbobine van cilinder 1 profisorisch verlengen met een stuk ouderwetse bougiekabel en een dop van een VW 1.8 16V (is mooi lang), de ontstekingsstroboscoop van vroegere tijden uit de kast, hier tussen aansluiten, en zie, hij ontsteekt op een belachelijk tijdstip.... (te laat, de nokkenas loopt namelijk achter door slijtage van die verrekte ketting)