Geplaatst: 08-04-2006 16:08
[53509] Collega's,
Het volgende is het geval.
Corolla produceert een joelend/fluitend geluid.
Geluid getraceerd, komt weg bij de koppeling/vliegwiel/druklager. Wanneer de koppeling in wordt getrapt wordt het geluid erger, vervolgens is het weer weg. Bij stationair draaien kan het geluid spontaan tevoorschijn komen.
Vervolgens versnellingsbak gedemonteerd voor het demonteren van de koppeling. Koppeling, vliegwiel en druklager vervangen.
Helaas, auto heeft weer dezelfde klacht. Weer een joelend zingend geluid.
Wij zijn radeloos, wie heeft er een tip? Wellicht een gebroken of gescheurd vliegwiel??? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Groeten Bas