koelwatertemp. te hoog

4 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
ABU
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-07-2006 20:43

[60110] Hallo,

Ik heb een Golf 3 in de werkplaats waarvan de temp. van het koelwater volgens het instrumenten paneel te hoog is.

Temp loopt op tot ong. 100 graden.

We hebben reeds vervangen waterpomp, radiateur, temp. sensor 2x, thermostaat 2x, extra massadraad van af massapunt instrumentenpaneel naar min van accu.

Koppakking gecontroleerd met midlock tester,

Geen extra druk op koelsysteem.

Door het plaatsen van een koelvin schakelaar met een lagere inschakelwaarde van 85 graden en een ontluchtingsgaatje in de thermostaat geboord is de auto rijdbaar.

Volgens de dealer is op dit VDO dashboard geen spanningstabilisator gemonteerd.

Met een externe temp meter meten we een ong. 5 graden lagere temperatuur.

Wie heeft de gouden tip.

Gerard.