niet aanslaan na losse krukasbout

9 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-10-2005 14:27

[39891] Betreft 1Z motor.

computer uitgelezen(geen fout)

Vraagje voor vw specialist.

Klant komt met brandend lampje voorrijden.(dynamo)

Na kijkje onderkap blijkt krukasbout bout los te zitten(kwaal)

Poelie slingert en multiriem is eraf gelopen.

Na het vervangen van de bout(motor is nog niet koud) start en rijd de auto perfect en poeli slingert niet(klant ontzettend veel geluk gehad!!! dacht ik)

Maar 6 uur later en motor koud slaat hij aleen aan als je hem aansleept.

Mijn theorie is dat een lichte afwijking(maar nog niet een tand) van de nokastiming dit veroorzaakt.

Is er iets bekend over dit fenomeen.?

Er zitten 2 trapsverstuivers in en die reageren ook op compressiedruk.

En deze druk kan lager worden waneer nokas een paar graden later staat bv.

Oiram