galopperen met airco aan

4 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-10-2005 21:21

[40090] Hallo,

Ik heb hier een Polo 1.6 (AEE) die behoorlijk begint te galopperen (halen)en een hoog toerental begint te draaien rond 2000 tpm. wanneer de airco ingeschakeld is. Ik heb het smoorklephuis al gereinigd maar heeft geen zin. Ik heb de auto uitgelezen met VAG-COM maar er is geen enkele foutcode, ook niet in het geheugen. Zou het smoorklephuis misschien opnieuw ingeleerd moeten worden? En zo ja, hoe moet dat met VAG-COM? Als de airco uitgeschakeld is loopt de motor keurig.

Ik ben benieuwd of iemand hier weet hoe of wat.