problemen bij kou

2 reacties

Merk
Ford
Model
Escort
Type
Onderwerp
Motorcode
1.6 carburateur
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-11-2006 19:29

[68437] Ik heb een maand geleden een Escort Clipper 1.6 gekocht. Na verloop van tijd een paar probleempjes gevonden. Aangezien ik van huis uit Opel-man ben (ja, ik weet het...), wil ik deze aan jullie voorleggen.

Asl hij koud is, start hij prima, maar zodra ik een stukje gereden heb, begint de motor onregelmatig te draaien (soms 3 cilinders) en neigt hij af te slaan. Voor een stoplicht moet ik echt het gas erop houden, en dan nog loopt hij niet mooi rond. Heb CO gemeten -> alles ok. Als hij warm is, loopt hij ook prima rond.

Een bevriendde monteur vertelde me dat ik bij dit type voor het starten even het gas moet indrukken om de choke-klep terug te laten slaan. Dit werkt ook prima. Ik heb inmiddels ook al bougies en -kabels vervangen, maar het probleem blijft....

Zou dit aan de bobine kunnen liggen? Hij heeft el. ontsteking, zonder stroomverdeler o.i.d.

Graag een mogelijke oplossing!

Met vriendelijke groet, Rob.