Geplaatst: 04-11-2004 10:52
[20243] Ik heb een goede maand geleden een corsa 1400cc 16v hersteld waar de distributieriem van gebroken was.(9 klepjes stuk)
Nu enkele weken geleden kwam hier bij koudstart een massa witte rook uit.Het was toen ook voor de eerste keer echt koud geweest s'nachts dus ik denk dat het iets te maken heeft met de koudstart van het injectiesysteem.De rook verdwijnt na enkele minuten dus dit sterkt mijn vermoeden.
Hij is met de wagen nog is hier geweest en ik heb de ontstekingskaarsen nagezien en deze waren ok.Dus bij warme motor zit het mengsel perfect.Er was ook geen water verdwenen en de motor draait prima.Moest het de koppakdichting zijn zou hij zeker wit roken bij warme motor maar dan is er niets aan de hand.Als hij slecht voor korte tijd stilstaat heeft hij het ook niet.Het injectiesysteem moet misschien terug ingesteld worden na enkele dagen zonder spanning?
Graag wat info.