Geplaatst: 01-03-2007 8:46
[75562] Heb hier een auto met het volgende probleem:
Bij het vervangen van de distributieriem ontdekte ik dat de krukaskeerring een beetje zweette. Deze vervangen, omdat ik er toch vlak bij was.
Nu stond de klant na 1 week rijden weer hier met een lekkende auto (olie), distributieriem er weer af, en de keerring heeft tegen de poelie aangelopen en is doorgeschuurd. Geen wonder dat deze lekte. Ervanuitgaande dat ik de keerring er niet ver genoeg ingeslagen heb een nieuwe keerring gezet en deze met de oude keerring er maximaal ingeslagen. Alles weer gemonteerd, geen olielekkage.
Nu de auto een week gereden heeft staat deze weer hier, hij lekt nog meer olie als de vorige keer (ongeveer 4 liter op 500 km) en het komt weer van de krukaspoelie vandaan. Ik heb het nog niet gedemonteerd, maar ik vermoed dat de keerring er weer uitgekomen is en weer is afgesleten.
Voordat ik eraan begin zou ik graag willen weten of dit meer voorkomt, en wat de oorzaak dan is.
De gebruikte keerringen zijn allen origineel peugeot, en voor het monteren ingesmeerd met motorolie.
Mischien is er voor deze keerringen een inbouwvoorschrift?
Alvast bedankt,
Erik