Geplaatst: 26-03-2007 11:36
[77218] Storingscode P0170 treedt op zonder dat diagnoselampje brandt , klacht motor slaat soms zomaar af en/of loopt stationair onregelmatig zakt naar 500 omw/min om vervolgens naar 1200 toeren te gaan dit gebeurt wel eens wisselend en slaat dan ook soms zomaar af , dit doed zich ook weleens voor tijdens afremmen. Dit alles doet zic h voor op LPG. Op benzine treed dezelfde storing op alleen dit duurt veel langer voordat dit optreedt , ook loopt de motor dan ook veel beter stationair en slaat nooit af ook niet tijdens afremmen. Stationairloop is regelmatig op benzine in tegenstelling op LPG , ook tijdens storing. Op beide brandstoffen trekt de motor goed.
Wat wij al hebben vervangen : katalysator tweede hands , lambdasonde voor en achter nieuw (origineel) , lucht-massameter vervangen , nogmaals lambdasonde vervangen voor de kat. om er zeker van te zijn dat nieuwe niet stuk is. Gasklephuis met spuitbus injectorcleaner behandeld tijdens stationairloop en met deellast.
Wie heeft een oplossing?