Geplaatst: 10-05-2005 13:39
Het betreft een S6 4.2 V8, de auto verbruikt veel olie.
De klant moet iedere 500 Km. een liter bijvullen!
Onderzoek bij de Dealer heeft tot de conclusie geleid dat
dit wordt veroorzaakt door "verglazuring" van de cil.wand.
dit zou als gevolg hebben dat de zuigerveren uitgegloeid zijn
en vandaar het hoge verbruik, volgens de dealer, na endoscopie.
Advies: nieuwe motor, de cilinderwand is nl. opgedampt chroom
en niet te reviseren.
Wie heeft daar ervaring mee?