motorolieverbruik

12 reacties

Opgelost

Merk
Audi
Model
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
4.2
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-05-2005 13:39

Het betreft een S6 4.2 V8, de auto verbruikt veel olie.

De klant moet iedere 500 Km. een liter bijvullen!

Onderzoek bij de Dealer heeft tot de conclusie geleid dat

dit wordt veroorzaakt door "verglazuring" van de cil.wand.

dit zou als gevolg hebben dat de zuigerveren uitgegloeid zijn

en vandaar het hoge verbruik, volgens de dealer, na endoscopie.

Advies: nieuwe motor, de cilinderwand is nl. opgedampt chroom

en niet te reviseren.

Wie heeft daar ervaring mee?