Automatische versnellingsbak

7 reacties

Merk
BMW
Model
5-serie
Type
Onderwerp
Motorcode
M57
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-10-2007 2:18

[90780]Boven de 90 km per uur gaat de automaatbak in de, ik noem het maar "lock-up" zo als het hoort na stoppen met accelereren in de 4e of 5e versnelling, maar sinds kort gaat de wagen dan horten en stoten. (Onregelmatig verlies van de aandrijving)

Onder de 90 km per uur is er niets aan de hand, bij 85 km per uur gas intrappen tot bijvoorbeeld 170km per uur in 4e of 5e gang, ook niets aande hand neemt goed op en hapert niet.

Wat zou dit kunnen zijn en wat zou de oplossing kunnen zijn. Ik ben op automatenbakken gebied niet goed op de hoogte maar zou het kunnen zijn dat er een ventiel lekt en/of verkeerd wordt aangestuurd.

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord(en).

Mer vriendelijke groeten

Marijn