Bijgeluid in mijn dieselmotor(2CE)

2 reacties

Merk
Toyota
Model
Corolla
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-10-2005 23:00

[41155] Hallo,

Ik heb nu mijn Corolla al ongeveer 7 maanden en ik heb een irritante geluid.Als ik de motor s'ochtens start(koud) is er een bepaalde tik hoorbaar.Ook als deze op bedrijfstemperatuur is is het geluid aanwezig.Nu heb ik mijn klepspeling nagekeken en die zijn in orde.Ook heb ik kort geleden een vacuumpomp vervangen.Ik dacht dat het misschien de pomp was die het geluid veroorzaakte. Het geluid zit er nog steeds in.Ik moet er wel bij verelden dat ik een tijdje terug(voordat de tik er was)motorolie had ververst.Ik had er 4liter Castrol 10W-60 in gedaan en 1liter Slick 50(in totaal 5liter dat erin gaat).Nu ben ik bang dat deze verhouding een slecht effect op mijn motor heeft gehad,want niet lang daarna was de tik geboren!Er moet namelijk 10W-30 in.Zou er misschien slijtage in mijn mijn motor zijn opgetreden(vooral door de Slick 50) of is er iets dat ik moet weten dat de boosdoener kan zijn voor dit geluid? Ik heb nu gewoon Castrol 10W-40 in mijn motor,maar tevergeefs.Blijft irritant tikken.Is er iemand die mij raad/advies hierover kan geven? Alvast bedankt. Groeten...Chris