Geen stevig rempedaal, ABS ??

4 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-07-2004 17:36

[15819] De Vito heeft de volgende klacht : Rempedaal voelt met stilstaande motor goed hard (bovenin) aan.

Wanneer de motor gestart wordt voelt het rempedaal heel onbetrouwbaar aan, het zakt heel langzaam onder je voet vandaan. Op het moment van het wegzakken van het pedaal zie je de remkracht op een remmentest bank ook terug lopen. Verder funtioneert het remsysteem wel naar behoren, ook het ABS grijpt in wanneer dat nodig is. Wij kregen het advies om de pomp van het ABS systeem te vervangen omdat er sprake zou zijn van inwendige lekkage. Voor wij hiertoe overgaan vragen wij of er iemand is die dit eerder heeft meegemaakt, omdat het niet zeker is dat het met een nieuwe pomp verholpen is en deze nieuwe pomp niet echt goedkoop is.

vr.gr. TM