Geplaatst: 03-11-2005 10:32
[41637] Mijn ouders hebben zich vorig jaar een VW polo gekocht
bwj 2001 1.4 16v benzine. motorcode meen ik AHA (niet 100& zeker)
en heeft nu 100000 gelopen.
Probleem: olieverbruik +/- 1ltr op 1000/1500 km.
er wordt gesmeerd met volsynthetisch 5w40 (dealeradvies)
motor al 3x geflushed met forté, oil fortifier toegevoegd, forté kleprubber goedje enz.
nu is het al een beetje beter, maar het is evengoed nog niet goed.
iemand tips? carterventilatie is ok.
Ook schakelt de auto niet goed terug van 5 naar 4. je moet hem even iets richting 3 verplaatsen en dan kan je hem in de 4 "trekken" hoe kan ik dit oplossen? evt bak reviseren???