inhouden en roken

16 reacties

Merk
Chrysler
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5tdi
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-02-2007 18:43

[73884] Hallo medemonteurs,

Ik heb een vraag over een grand- voyager diesel, deze houd nlk af en toe in , maakt niet uit of het koud of warm is.

uitgelezen : regelklep egr defect----- vervangen niet geholpen

: verstuivernaald sensor----- draadjes aan elkaar gesoldeerd, niet geholpen , verstuiver vervangen niet geholpen

meer storingen zaten er niet in.

Turbo is al vervangen heeft iets geholpen maar naar verloop van tijd is het weer begonnnen, als je constant rijd voel je hem de hele tijd iets in houden en weer gasgeven net alsof je het gaspedaal intrapt en weer loslaat en dat de heletijd , en dus af en toe een gigantische rookpluim wat gepaard gaat met nog erger inhouden en dan is het weer tijdje over (lees paar dagen ) en soms ook niet dan gaat het weer vrolijk verder.

Heb de gaspedaal (potmeter) al gecontroleerd op de juiste waardes zijn ook allemaal goed.

Voertuis is goed onderhouden beurten netjes op tijd

wie heeft er nog tips of dit eerder meegemaakt ??

met vr grt S