Geplaatst: 13-04-2007 20:58
Van de ene op de andere dag na een ritje met de veekar, veel zwart rook en heel weinig vermogen.
klant heeft auto vandaag gebracht.
oliepijl is goed en volgens mij is de zwarte rook diesel.
Gecontroleerd:
Werking egr lijkt normaal( blijft niet open staan en wil wel open en dicht)
lucht filter en buizen naar turbo, van turbo naar intercooler en naar spruitstuk ok.
geen storingslampjes.
Auto loopt verder goed stationair goed en op toeren ook wel maar begint zwart te roken.
net of heeft de motor te weinig lucht.
Als ik met stilstaande auto plankgas geef beweegt het stangetje van de wastegate niet.....
als ik er voorzichtig in blaas wel dit echter wel bewegen.
wie heeft dit vaker gehad???
mvrgr Hylle H