slaat af door luchtlekkage,

8 reacties

Merk
Mitsubishi
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-04-2006 19:33

[53436] hallo, ben nu onderhand al enige tijd bezig met een mitsubishicanter met een 4m41turbodiesel-intercooler bezig.Deze wagen heeft de eigenschap om na een tijdje(minimaal 6uur)stilstaan en dan starten danloopt hij goed, maar na ongeveer 1 a 1½ minuut hoor je de motor afzakken en dan uiteindelijk stilvallen, dan is deze motor na lang doorstarten aan de praat te krijgen en dan loopt hij perfect.Het is mij duidelijk dat er op 1 of ander manier lucht in de pomp komt maar niet via de toevoer en de retourslangen of via de gashevel.Hierop heb ik de pomp gedemonteerd en naar de dieselboeren gestuurd ,die kwamen bij mij met het verhaal dat de pomp te weinig brandstof aan zou zuigen, toen hebben ze er voor mij een electrich opvoerpompje voorgezet(ikzelf vindt dit een lapmiddel maar ja de prijs he).maar het probleem is en blijft hetzelfde.Nu heb ik later zelf een andere pomp gemonteerd maar nog steeds met geen resultaat, verder heb ik al gewisseld, brandstoffilterhuis(5keer)brandstoftank(toch maar!)brandstofleidingen toevoer en retour vervangen voor slangen.het rare is nu dat ik als ik de motor uitzet ontzettend veel lucht het retourgedeelte vanuit de pomp naar de tank toe zie stromen, het lijkt dan wel of de pomp over zijn nek gaat.Nu denk ik zelf dat er nog maar 1 mogelijkheid is en dat is dat er een verstuiver open blijft staan en dat door die verstuiver lucht via de leiding de pomp ingaat?verstuivers zijn nog niet getest.Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?nog 1dingetje, als de motor eenmaal goed loopt dan loopt hij als een zonnetje ook als hij effe uit heeft gestaan totdat hij weer die lange tijd uit heeft gestaan.iemand nog een idee?alvast bedankt!