dynamo vrijloop-polie defect

10 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-04-2005 9:12

[30331] Het volgende probleem doet zich voor.De vrijloop-polie op de dynamo-as is ongeveer 40mm naar voren geschoven.Hierdoor is de multiriem om de krukas-polie gedraaid en de distributieriem ernstig beschadigd ,echter is de distributieriem voor 50% door geschuurd.

Of dit heeft geleid tot het verlopen van de timming van de distributie zal nog moeten blijken(reparatie start 25-4-05.De Passat heeft nu 159000 km gelopen is altijd dealer onderhouden en volgens de VW dealer is dit probleem niet bekend wat inhoud dat er geen coulance-regeling bestaat hiervoor.Dit is ook niet onze doelstelling, wel om iedereen er op te wijzen controleer deze regelmatig op vastzitten of speling.Het beste kun je dit doen door de multiriem te verwijderen.Ik hou jullie op de hoogte.Vriendelijke groet Broemieke.