Geplaatst: 06-10-2004 20:38
[18971] Betreft V40 Diesel 102pk fase2 Bj 2001
Bij de onderhoudsbeurt van 90.000km werden door de garage de 4 gloeikaarsen vervangen. Ik twijfel eraan of dit wel noodzakelijk was gezien het aantal kilometers en aangezien ik geen enkel probleem ondervond bij het starten met koude motor. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat alle 4 de gloeikaarsen tegelijk dienden vervangen te worden. Volgens de garagehouder heeft men de gloeikaarsen uitgemeten en waren deze defect of aan de slechte kant. Het voorgloeirelais werkt normaal (volgens de technieker) wat voor mij de enige reden zou kunnen zijn waardoor de 4 kaarsen tegelijkertijd zouden kunnen stuk gaan. Heeft iemand hier ervaring mee of is er een professional die mij kan zeggen of dit al dan niet gebruikelijk is?