Geplaatst: 06-10-2004 20:49
[18973] Diesel 102pk fase2
Volgens het onderhoudsboekje moet de remvloeistof minstens elke 2 jaar vervangen worden. Bij mijn vraag aan de garagehouder (officiele concessiehouder) om deze vloeistof te vervangen (eerste maal in 4 jaar) kreeg ik als antwoord dat men dit niet doet omdat hierdoor de kans bestaat dat de rempompjes gaan lekken. Is dit waar of een verzinsel? Nu is de fase 2 wel voorzien van een balg in het remoliereservoir om te voorkomen dat er (vochtige) lucht in het reservoir komt (zoals verschillende Japanners dit al jaren hebben) maar is het hierdoor echt niet nodig deze olie te laten vervangen? Of speculeert de garagehouder op het feit dat hij mij misschien binnen afzienbare tijd een nieuwe hoofremcylinder kan aanrekenen?