Geplaatst: 16-12-2006 2:55
[70072] Ik ben met een 307 bezig die slecht of soms niet aan slaat.
Storing uit gelezen en er zijn geen storingen aanwezig.
Alle zekeringen zijn heel.
Als de auto +/- 10 min heeft gedraaid slaat hij wel goed aan.
Als je de motor start en je kijkt naar de synchronisatie van de nokken as en de krukas dan wisselt deze tussen ja en nee.
Ik heb beide sensoren verv en de nokkenas sensor afgesteld maar dit maakte niks uit.
Eerst nog even gekeken of hij wel op tijd stond en dit was ook goed.
Filterhuis opengehaalt en gekeken of er metaal deeltjes in zaten maar dit was niet het geval.
Vervolgens de retour vanaf de verstuivers getest deze druppelde een heel klein beetje dat is ook goed.
Vervolgens een paar doorzichtige leidingen gemonteerd tussen de leidingen vaan de brandstof aanvoer en van het filter naar de pomp om te kijken of er brandstof in de leidingen blijft staan en het niet terug stroomt en of er lucht bellen te zien waren maar dit was ook allemaal goed.
Toen heb ik de pompdruk gecontroleert tijdens het starten deze was ook goed.
De meting gegevens vergeleken met een andere rhs motor en deze komen over een behalve het synchronisatie van de nokken as en de krukas.
Er voor gezorgd (dat ik zeker wist) dat de motor niet zou aanslaan en toen gestart en toen klopte de synchronisatie van de nokken as en de krukas wel?
Na al dat gestart van mij raakt de accu een beetje leeg en ik zet er een op-starter op en tot m`n verbazing is het tik en lopen.
Toen ik een keer of 4 had gestart was het weer zo ver dat hij niet meer wou aanslaan.
Toen heb ik er eerst even een nieuwe accu ingezet en vervolgens ook weer de op-starter er op en weer starte hij een paarkeer goed maar daarna niet meer.
Ik heb toen alle massapunten losgehad en schoon gemaakt en doorgemeten en weer gestart maar geen verbetering.
Delen van de voedings draden los gehaald en doorgemeten en schoon gemaakt. toen ik de stekker van het gloei relais los had liggen en de bedr van de dynamo starten hij goed meer als 4 x en zover was ik nog niet gekomen en als ik een van de twee terug aansluite starte hij weer niet of slecht.
Gekeken in een schema wat deze 2 met elkaar gemeen hadden en het enige wat ik kon vinden was dat ze allerbei te maken hadden met de bm34 deze uitgewisseld met een andere auto maar tevergeefs.
na dat ik de oude bm34 weerterug had gezet starten hij ook weer slecht met stekker los van het gloei relais e de bedr van de dynamo los dus hier zat het ook niet in en was misschien puur toeval dan.
Maar de stekker van het gloeirelais zit dicht bij de bm34 en ook bij de kabelboom dacht misschien zit daar wel iets in.
Dus deze los ehaalt en gekeken op breuken of beschadigingen maar kon er niks aan vinden.
na alles terug te hebben gezet en na nog een paar keer starten wordt de nieuwe acuu ook wat zwakjes en dus zet ik er een acculder op en op de stand boost dan geeft hij 18v 50A en mijn 307 heeft in geen paar dagen niet zo fijn aangeslagen hoevaak ik ook start hij blijft goed aanslaan.
Zet ik de oplader uit slaat hij niet of moeilijk aan.
Ik denk dat ik toch iets van een voeding/massa probleem heb maar mijn opties raken een beetje op en zoals je ziet zit er al aardig wat tijd in.
Ik zat evt nog te denken aan de startmotor die of niet hard genoegt draaidt maar als ik de lader er op zet hij wel net genoeg stroom krijgt of hij loopt zwaar en dat hij teveel weg trekt?
Ik hoop dat er nog mensen zijn die een goude tip voor mij heeft haha.
Mvg:Magic_Starling